Piteå IF Fotbollsförening

Stipendium

Lester Öbergs Fond

Fonden har till ändamål att stimulera idrottande ungdomar upp till och med 16 år.
Stipendiet skall utdelas till 2 ungdomar (en pojke och en flicka) samt 1 ungdomslag som genomfört bra prestationer under året. Både idrottsliga
och sociala prestationer premieras. Det kan handla om prestationsförbättringar och tävlingsresultat samt insatser som främjat hälsosamma, trivsamma och välbefinnande gemenskaper inom ungdomsidrotten. Stipendiets storlek ska vara på 2000 kr /ungdom och 6000 kr för laget.

Arne Carlssons Ungdomsfond

Fonden har till ändamål att främja vård och uppfostran av barn eller lämna understöd för beredande av undervisning eller utbildning eller utöva hjälpverksamhet bland behövande eller främja vetenskaplig forskning. Fonden riktar sig i första hand till idrottsutövande ungdom (i individuella grenar) i Piteå Idrottsförening, men kan även utdelas till utövare i annan förening. Högst 90% av den årliga avkastningen och minst 2000 kr utdelas som stipendium årligen. Ulf Karlsson utser stipendiat.

Krigarns minnesfond

Fonden har till ändamål att främja ungdomsidrott och ungdomsverksamhet inom Piteå Idrottsförening.
Fonden ska utdela 2 eller 3 stipendier, varav 1 kan tilldelas ungdomsledare. Stipendiets storlek är 1 000 kr/st.

Sören Hermanssons minnesfond

Lennart Lindgrens Fond

Fonden har till ändamål att stimulera idrottande ungdomar 15-18 år, att uppmuntra till fortsatt tävlande. Stipendiet skall i första hand utdelas till ungdom som inte nödvändigtvis når de bästa resultaten, men som övervinner svårigheter och därmed behåller entusiasm för fortsatt idrottsutövande. Saknas kandidat till kriterium enligt ovan skall kamratskap och träningsvilja premieras. Fonden riktar sig i första hand till idrottsutövande ungdom som är medlem i Piteå IF, men kan även rikta sig till ungdom i annan förening. Stipendiets storlek skall vara 1500 kr, men kan även delas på 2 stipendier. Lennart Lindgren utser stipendiat.

Samarbetspartners
Stöd Piteå IF