Piteå IF Fotbollsförening
Fotboll
F 09

Välkommen till PIF F09
Om du vill vara med och spela fotboll med oss kan du helt enkelt komma till vår träning samt anmäla dig via fliken Medlemskap. Träningstid och plats hittar du i kalendern.

Välkommen!

Information om säsongen 2024
2024-03-03 20:24

Hej

Säsongen börjar så småningom att närma sig, ni borde ha fått inbetalningskort som en påminnelse om att det är nära. Hör av er om ni inte har fått ngt, de skickas ut från kansliet.

Några större grejer kan jag informera om direkt.

1. Det är Gotia i år, jag har preliminärbokat tågresa med avgång på kvällen den 13 juli och åter Älvsbyn på morgonen den 21 juli. Jag återkommer så klart med exakt information då vi bokat fast alla tider. Det blir någon gång i mitten av mars.

2. David Salomonsson kommer att stötta upp träningsteamet under sommaren, känns riktigt bra och utan att göra någon som helst nedvärdering av resterande ledargäng så kommer fotbollskompetensen att höjas. Vi ska spela 11-manna i år så det kommer säkert att behövas.

3. Hoppas ni sett nyheten om Intersport och att det är nu möjligt att beställa kläder för er som behöver komplettera.

4. Vi har anmält oss till en cup i Umeå, Nordic Top 12 med övernattning den 27-28 april, vi ser det som ett bra sätt att få möta lite nytt motstånd samtidigt som vi behöver träna på att ligga borta (förra gången gick ju sådär).

Uppstarten av säsongen kommer officiellt att vara 18 mars med paus för påsklovet.

Vi satsar på att försöka träna 3 ggr i veckan under våren, vi har anmält ett lag till seriespel (det fanns inga andra alternativ så det var ett enkelt beslut i år) Träningstider kommer att komma när dessa är klara, men fram till dess kör vi som det är utlagt i kalendern. Notera att de som har vinterträning har två träningsmatcher under mars månad.

Den 18 mars kommer tränarna att ha säsongsgenomgång med hela truppen. Det är ett teoripass, liknande det vi hade ifjol. Vi kommer att vara i Lindbäcks lokaler i Öjebyn, kallelse kommer.

Den 17 mars kommer vi att ha föräldramöte som kommer att ha lite extra fokus på Gothia, det kommer vi att ha på teams. Jag förväntar mig att ni som ska med till Göteborg också kan hjälpa till på olika sätt under veckan, främst som Gothias bästa hejjarklack men också kanske med några praktiska saker. Länk till mötet finns här: LÄNK eller i kalendern.

Välkommen till en ny säsong

Vinterträningar
2024-01-13 15:18

Hej,

Vinterträningarna fortsätter, se kalendern för tider och platser!

Norrbottens fotbollsförbund har skickat ut den första kallelsen till distriktsläger söndag den 21 januari i Luleå.
Totalt är 45st utespelare och 11st målvakter uttagna från alla lag i länet, bland annat 5 utespelare och en målvakt från vårt gäng.

Förbundet har till denna samling kallat Lova, Elma, Alva R, Embla och Ida samt Saga i målet.

Mer info finns på länken:

// Tränarna

Uppdaterade träningstider
2023-10-22 01:01

Kalendern är uppdaterad med nya tider.

Träning inställd imorgon
2023-10-19 18:16

Hej. Jag hade fel på veckorna så träningen imorgon är inställd,  ledsen för strul. Ytterligare en förändring är att vi kommer ha träningar onsdag o söndag istället för onsdag fredag. Träningen i Rosvik har kritiserats. Jag ställer in den och så får vi hitta ngt annat sätt att träna futsal, det får bli lite från vecka till vecka.

Kalendern uppdaterad
2023-10-15 22:35

Hej

Tiderna för höstens träning börjar klarna. Vi har första träningen i sporthall imorgon,  gympaskor i övrigt samma som fotboll.

Vi ses

David